Kärlek





Den härliga känslan av att fara på gym för första gången efter krocken!
Dock så tränade jag i princip endast armar, att göra något som involverar ryggen/magen gör ännu ont. Men det blir hoppeligen bättre för varje dag! Men USCH vilket fläskberg jag har börjat känna mig som, har inte tränat på en månad sedan jag blev påkörd, det enda jag har gjort är (tröst)ätit. Men nu blir det sakta men säkert nya tag! Synd bara att gymkortet snart går ut hehe, blir väl att fixa nytt så småningom då ryggen är återställd.

-


*




















(parentes)

Är så arg just nu, gjorde ett riktigt långt inlägg med massa bilder från den senaste tiden på andra datorn, och då jag hade EN enda jävla bild kvar så fuckar hela datorn upp sig och allt försvinner! ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅAAHHHH. Så nu blir det inga bilder, suck on that.

(ska tröstäta pizza och godis nu, har ätit massor idag är helt stin. namsii)

La gente esta muy loca, what the fuck

Igår blev det att fara ut och köra, bland annat en stund vid Juthbacka där det nästan bara var tråkigt, jobbigt och kallt. Positiva Madde här hej! Ikväll blir det att fara till Emilias villa, skönt!


Koulussa

Sitter i skolan just nu och vi har just blivit fotograferade till någon sak, hujedamig. Snart blir det att fara hem en sväng och sedan iväg till Johanna och hitta på något skoj, trevligt!

Utmattad

Holy crap vad skolan tar musten ur mig! Natten till idag sovde jag hela 14 fridfulla timmar, jösses! Somnade klockan 18 igår och sträcksovde till klockan 8 imorse, haha.

Nu är jag megatrött igen, skulle kunna somna på direkten, men det blir nog att göra något vettigt av denna dag istället.

*






Bilder i repris, men jag har ingenting på hjärtat som jag vill blogga om såå..
Jag återkommer!

Dip dye (hair)








weheartit, google

Jag tycker att det är fint när hårtopparna är "doppade" i en annan färg än resten av håret, och efter att ha luskat runt lite på Google kom jag fram till att det kallas för något i stil med "dip dyed hair". Jag gillar bäst när hårtopparna bara skiljer sig lite diskret från resten av håret färgmässigt, mums!

I swore I'd never fall again, but this don't even feel like falling




En hälsning.

Vill passa på och inflika ett försenat "tack" till den fattiga idioten som stal min fastspända mopedhjälm för några helgar sedan, synd att människor inte har någon som helst respekt för vad som är mitt "mitt" och vad som är "ditt" utan stjäl andras egendomar!

I förrgår

I förrgår var jag med om en olycka. Jag körde moped (vespa), skulle göra en vänstersväng eftersom jag skulle svänga av till en cykelväg. Jag lämnade vägrenen och grupperade (haha?) mig mot mitten av vägen (på min sida av körbanan), blinkade, kollade backspegeln, hade en bil en liten bit bakom mig som hade varit bakom mig ett bra tag. Och så svängde jag, olyckligtvis så såg bilen bakom mig inte att jag blinkade, så han bestämde sig för att köra om mig just då. Vilket resulterade i att bilen körde in i mig när jag svängde och vi kolliderade.

Jag flög av mopeden (vespan), landade med en rejäl duns på ryggen, härjade åt gubben som kört på mig (stackaren), började gråta, ringde pappa, det ringdes efter ambulans (först mot min vilja, men sedan insåg jag att det var en bra idé), det blev ambulans till sjukhuset, där det blev röntgen och det konstaterades att inga revben var brutna och inga nerver var av, vilket betyder att jag kommer att bli helt återställd, en enorm tur i oturen!

Efter allt detta ville jag bara hem och se på Solsidan (haha), men läkaren tyckte att jag skulle stanna vid sjukhuset över natten för smärtstillande medicin via dropp, och så blev det.

En sånhär händelse får mig att fundera, varför klagar folk över att man är för fet eller för smal så länge man har en frisk och fungerande kropp? Utséendet på en kroppsdel är oviktig så länge den fungerar som den ska! Jag brukar själv också klaga över hur jag ser ut, men en sånhär händelse ger en verkligen en tankeställare.

Nu får jag ta och leva ett stilla liv tills den grova smärtan i min rygg har släppt och jag kan gå normalt igen, är ännu ganska begränsad när det gäller hur jag kan röra mig. Men det hade kunnat gå mycket värre och jag kommer att bli helt återställd, så jag tänker inte klaga. :)

Taxiresor

Oftast då man tar taxi hem någonstans ifrån så brukar man få sig en helt morjens stund med en främmande man, senast satt jag och skrev upp en del av konversationen på min rosa telefon:


Taxichauffören: Var ha ni vari ikväll tå?
Jag: I stan o trilla på, lite här o där
Taxichauffören: Kanske ni va på Rockfestival?
Sofia: Vi va no där utanför o kolla en stund, sku no ha vari kul o betal in sig men.. Int har man entå na pengar..
Taxichauffören: Jahaja

Taxichauffören: Kanske ja måst byt radiokanal? *byter kanal*
Taxichauffören: Heje ji na betär musik *vrider upp lite*

*en stund senare, byter kanal igen*
Taxichauffören: Kommer e na betär mosik nö?
Sofia: Musik?
Taxichauffören: Ja
Sofia: Janå, tror int di spelar så bra hanje tidin
Taxichauffören: Nä, var bara sembär o sembär

*en stund senare*
Taxichauffören: Oj ja somnar nästan

*ännu en stund senare, då vi var framme*
Sofia: Jaa va blev e som vi ska betal?
Taxichauffören: Nå ja har itt nain taximetar på anje så ja veit itt rikti, hehehehe


& gången före denhär taxiresan så klagade taxichauffören på att jag och Becca luktade våt hund (det hade regnat), man tackar.


last summer!

En trevlig kväll i juli








TRUE


Okej, jag stannar här!

Jag har ändrat mig, tänker inte byta blogg heller, blir bara att göra saker mer komplicerade än de redan är om jag ska börja fixa ihop en ny blogg, hehe. Ska dock försöka fixa en duglig design hit inom en snar framtid (läs: inom det närmsta halvåret), kanske blogglusten blir bättre då!

Updatering kommer senare, lovar! Nu ska jag ut i solen!


RSS 2.0