Du brände dina broar när du sa detdär som fick mig att förstå vem du egentligen är

Skola, gym (fast jag tränade inte så farligt mycket idag, lat som jag är hehehhe), sola, stan, mellanlandning hos min fru, snart hem, göra några småsaker och sedan ut och röra på fläsket lite med min favorit tös.
Där har ni min tisdag kort sammanfattad!


Dagens låt:
day 7 – a song that you know all the words to
Sara Löfgren - Starkare

Och du som tror på karma, och kallar dig lärd,
borde veta att i nästa liv blir du ingenting värd.


Fick bli en liten inblick på dagens.

Bitch, I'ma pick the world up and I'ma drop it on your fuckin' head

Denna måndag började med att jag försov mig. Sedan tänkte jag inte få mopon startad medan det stod en kar på vår gård, aningen pinsamt. Men otroligt nog så hann jag i tid till skolan!
Sedan var jag i skolan till näst sista timmen, då satte jag mig på min beebis (mopeden!) och brummade iväg på min sista ljusbehandling. Efter det mötte jag upp Sofia i stan för att inhandla lite småsaker. Vi träffade även på söta Jasmin som vi spenderade en del tid med.

Nu är jag och Snåurun hos mig (hon sitter ensam i köket och äter, stackaren) och vi ska antagligen fortsätta fortsätta chilla här. Pussar!


kinda' smeexi




& här kommer dagens låt med massor av goda minnen;
day 6a song that reminds you of a certain event

day 5 – a song that reminds you of somewhere


Rockperry 2010! Har ett gäng med bilder därifrån som jag skulle kunna bjuda på, men jag avstår nog. Ni får klara er utan dem!

Nu ska jag kila iväg till duschen och sedan fara på kaffe till min kusin som fyller 20, later!

Ut och äta med 9A

I torsdags var kära 9A ut och åt till Pikku Quattro, riktigt smarrig pizza! Det är först nu som jag inser att det bara är en vecka kvar i hela grundskolan, endast en vecka kvar med klassen (och alla övriga också) som man har spenderat tre år tillsammans med. Det känns helt overkligt, vissa kanske man aldrig ser igen efter att skolan slutar? Har på känn att det kan komma att bli ett tårfyllt avsked på skolavslutningen nästa lördag.
anyway, här kommer lite bilder från torsdagen!


Cheeeeeeeers!


söt










Avslutar med denna charmiga bild på Judith, haha!
Kan hända att alla inte fastnade på bild.


day 4 – a song that reminds you of someone


Så sjukt bra låt och text och goda minnen, haha!

Alla minnen som kan komma på grund av en låt


Det var november, tror jag.
Det hade just blivit eller så var det på väg att bli vinter.
Jag kände mig som jag alltid gör när det är en längre mörk period på väg (väderleksmässigt), alltså inte helt på topp.
Det var kallt, mörkt och det mesta var tungt och jobbigt.
Men det fanns en otroligt viktig sak som bidrog till att jag var lycklig.
Som fick mig att känna lycka sprida sig genom hela min kropp varje gång jag tänkte på det.
Det var tanken och känslan av att du var min.

Alla minnen som kan komma på grund av en låt, allt som man trodde man hade glömt.
Alla minnen som gör så fruktansvärt ont att minnas nu.


Statusuppdatering

Statusuppdatering är att jag befinner mig i Kvevlax hos Becca den allsmäktige, skoj!

It's friday, friday

Godmorgon! Idag har jag tagit mig en liten sovmorgon, men jag är ändå uppe i tid för att göra klart en bildkonstuppgift, jobbigt och jag vet inte hur jag ska hinna. Som pricken över i:et har jag huvudvärk, men det som inte dödar en blir man starkare av.

Idag kör jag på osminkat som jag gjort varje dag den senaste tiden (okej jag har en gnutta ögonbrynspenna, men jag är illa tvungen för annars skulle mina ögonbryn inte synnas alls). Skönt att kunna gnugga mig i ögonen närhelst jag känner för det!

Snart ska jag brumma iväg på ljusbehandlig och efter det blir det skola, ha en fin FREDAG!





day 3 – a song that makes you sad


day 2 – a song that makes you happy



Dagens fail var nog när jag körde till skolan imorse. Michelle satt på med mig och jag hade hennes väska framme vid mina fötter. Och ni kan antagligen gissa vad som hände då! Mitt i korsningen där vid motorvägens slut så faller väskan av mopon!! Hahaha jeestas vilken panik vi fick, jag ropade: "MICHII VÄSKOOOOON!!!" Men jag hann nog få tag på väskan innan den blev överkörd (som tur!) efter ett x-antal U-svängar och risker att själv bli överkörd.

Nu ska jag hitta på något trevligare än att sitta här hemma och glo, tjarå!

Visst kan du skratta och låtsas som ingenting, men jag vet allt om dig för du har varit min


day 1 – your favorite song


Har jättemånga favoritlåtar, men om jag måste välja ut en så blir det nog denhär, en stor favorit just nu!

Musik lista

day 1 – your favorite song
day 2 – a song that makes you happy
day 3 – a song that makes you sad
day 4 – a song that reminds you of someone
day 5 – a song that reminds you of somewhere
day 6 – a song that reminds you of a certain event
day 7 – a song that you know all the words to
day 8 – a song that you can dance to
day 9 – a song from your favorite band
day 10 – a song from a band you hate
day 11 – a song that is a guilty pleasure
day 12 – a song that no one would expect you to love
day 13 – a song that describes you
day 14 – a song that you used to love but now hate
day 15 – a song that you hear often on the radio
day 16 – a song that you listen to when you’re angry
day 17 – a song that you listen to when you’re happy
day 18 – a song that you listen to when you’re sad
day 19 – a song that you want to play at your wedding
day 20 – a song that you want to play at your funeral
day 21 – a song that makes you laugh
day 22 – a song from your childhood
day 23 – your favorite song at this time last year


Planerar göra en musik lista här i bloggen eftersom jag har börjat gilla att lägga upp musik på sistone, men första låten (day 1) får ni senare eftersom jag är i skolan just nu. Vi slutar snart och då ska jag kila iväg in till stan på ljusbehandling, sedan hem och städa och göra en bildkonstuppgift (kill me!) och ikväll blir det bio!

And I'll be smiling in case they take a picture


Spola fram till 1:00 om ni vill slippa höra musiken i början.
Det har blivit en hel del musik här nu på sistone, men jag älskar musik så det delar jag gärna med mig av här!

Denhär låten gillar jag för att det är en såndär niggah-pratar-ut - låt, skön att lyssna på och bara låta tankarna flöda.
Nu ska jag dra ut på min dagliga dejt med Sofia, är så glad att jag har den bruden! Vet inte vad jag annars hade gjort.

Stafettkarnevalen 2009

Jag hittade några bilder från när jag var på Stafettkarnevalen i sjuan, och när jag ändå var i farten med detta års Stafettkarnevalsbilder (se förra inlägget) så tänkte jag att jag kan lika gärna bjuda på några av de gamla bilderna också!


Haha, vilken emo-hejarklack




Hahahahhaha, ja jeestas!

Det får räcka med bilder nu, tror ni mår bäst av att inte se fler..


X













VI ÄR BÄST!

3






En virkad orgasm


Michi kom hemsläpandes med en otroligt vacker topp, från H&M.

Idag har jag varit och hälsat på en gammal polare en stund,
och nu blir det spring-/cykeltur med min homie Elinne, later!

Smile


Denna perus tisdag har bestått av
skola, hejarklacksövning och gym med fina Emilia. Var aningen lost då jag skulle köra iväg från gymmet med moppen, haha det var ju en jävla massa vägar överallt. Några bilar tog sig äran att tuta åt mig, men jag överlevde, det är huvudsaken! Sitter hos min fru just nu, har dessvärre ingen aning om vart hon tagit vägen. Det blir väl bara att sitta och vänta här tills hon dyker upp, så vi kan pysa ut någon gång!


If you ever loved somebody put your hands up


Didn't give him all my love, I guess now I got my payback
Now I'm in the club, thinking all about my baby
Hey, he was so easy to love
But wait, I guess that love wasn't enough
I'm going through it everytime when I'm alone
And now I'm missing, wishing he'd pick up the phone
But he made a decision that he wanted to move on
.

Minns ännu första gången jag hörde denhär låten, det var inte precis igår hah.
Det är minnena som gör mest ont, men det är bättre såhär.

14 maj 2011

Hade en riktigt prima lördagskväll igår, först Åminne och sedan blev det att fara på fest vid lokalen. Och ikväll ska jag se ishockey match, hoppas Finland tar och vinner nu!
Var inte riktigt lika aktiv med kameran som jag hade planerat igår, men några bilder knäppte jag iallafall som ni får vila ögonen på!











Där var det stopp, från lokalen har jag inte några bilder. Tack för en kul kväll med en massa dans!

Fighting for peace is like fucking for virginity

Linne racer vit Fuck off

Magtee vit laying cross

Linne racer vit Hardcore

Linne Racer Vit Fighting For

OZ Hood Fighting for Grå Uni

Kandeeshop.se, skulle inte sitta helt fel med lite kläder därifrån!

Let me see you work it out like a stripper on a pole


Kill everybody

Jag måste säga att jag verkligen avskyr folk som pratar bakom ryggen på andra. Om någon har problem med något som berör mig så får den personen gärna komma fram och prata om saken med mig istället för att sprida rykten och tro saker som antagligen inte ens stämmer.

Men värst av allt är nog endå folk som går bakom ryggen på en.


Onsdag, Michi's dansuppvisningar




Inträdesprov

Idag har jag varit på inträdesprov på frissalinjen, vissa saker gick bättre och andra sämre. Hade det inte på första plats då jag sökte, så jag slipper knappast in där, förväntar mig ingenting. Men aningen kul skulle det ju ändå vara!
Träffade på Jennifer vid inträdesprovet också, så vi gick in till stan och chillade där tills Jennifer skulle tillbaka till YA på personlig intervju. Sedan traskade jag runt för mig själv i stan och shoppade lite tills jag skulle på intervjun, visar vad jag köpte i ett senare inlägg. För nu ska jag kasta på mig lite kläder (har legat ute i solen och sovit en stund, härligt) och sedan kila iväg till Gamla Vasa.








Love until we bleed


I'm naked
I'm numb
I'm stupid
I'm staying
And if Cupid's got a gun, then he's shootin'

Lights black
Heads bang
You're my drug
We live it
You're drunk, you need it
Real love, I'll give it

So we're bound to linger on
We drink the fatal drop

Then love until we bleed
Then fall apart in parts


Världens godaste glass



Nej nu har jag nog suttit här och mjölat för länge, ska kila ut nu och andas en nypa luft (eller varför inte två?). HAJDOOOOOOO

No, that bitch ain't a part of me








Tumblr_kym09zcnpu1qa5yr2o1_500_large

Shoppat på senaste tiden


Höga jeansskjorts, Carlings ca. 30 euro


Chinos, Vila ca. 40 euro



Jeansskjorts, Vila ca. 34 euro (såvida jag inte är helt ute och cyklar). Dock så är de lite väl långa (har vikit upp dem på bilderna), ska sy upp dem bara jag får hjälp av någon som är kunnig inom området!



Tröja, Carlings ca. 34 euro (bilderna ger ingen riktig rättvisa)



Svarta och gråa pyjamasshorts, H&M 4,95 euro/styck


Solglajjor, H&M 5,95 euro

Har även fått inhandlat ett par skor till avslutningen, great! Säger tack till Sofia som orkade fota alla ovanstående bilder!

Efter en tur till ABC..

.. och en jogginglänk (läs: cykeltur) senare med Elinne befinner jag mig nu hemma. Ska bara mysa runt här nu med skön musik och sedan börja söka mig till sängs. Mitt berg av läxor ligger det sämre till med, men det reder nog upp sig. Imorgon är det en ny dag, nämligen fredag! Så glad fredag på er i förväg!

Red lips, that's the way I like it!











Har fullt upp just nu, skrev ett biologi prov idag som jag inte har kunnat plugga till (boken i skolan). Imorgon har jag religionsföredrag (som jag inte har ägnat en tanke åt ännu) samt moddeförhör (ingen tillängnad tanke där heller). Och ovanpå allt det har jag en hälso uppsats oskriven, men den skjuter jag nog upp lite. Men trots att jag har fullt upp med skolarbete idag så ska jag nog hinna till ABC och smaka på min favorit glass!

Nu ska jag kalla på mamsen, vi ska beställa hem en klänning till avslutningsmiddagen på Strampen (såvida det finns storlek i den klänning jag vill ha). Har iallafall på klart vad jag ska bära på skolavslutningen då jag går ut grundskolan, det känns ju åtminstone bra att ha det dilemmat undan.
Nu får det vara färdigt med torsdagsbabbel för min del, take care!

You keep on falling here me calling out to you, just don't give up don't let nobody break you down


Två försenade bilder från vappen





Hade tänkt vara en riktigt duktig bloggerska och fota en massa på vappen, men näe det var alldeles för kallt. Just nu pågår storstädning av mitt rum, kul kul!

RSS 2.0